U wordt doorgestuurd...

Wie > Idsert Joukes > Projecten

Deze pagina biedt inzicht in enkele projecten waaraan Idsert Joukes bijdroeg.

Ministerie van Veiligheid en Justitie > Projectmedewerker

Het Ministerie van Veiligheid en Justitie startte het Project Elektronische Detentie om een uitvoerbare en handhaafbare executie-modaliteit te ontwikkelen. Idserts bijdrage aan het project bestond uit het juist, tijdig en volledig documenteren van de projectuitvoering. Dat wil zeggen: van het opstellen van het projectinitialisatiedocument en het plan van aanpak, via alle voortgangsrapportages, tot en met het schrijven van het dechargerapport.

Ministerie van Veiligheid en Justitie
[NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Dienst Justitiële Inrichtingen > Projectleider & adviseur

Het Shared Service Centrum ICT vroeg Idsert de totstandkoming van een digitale producten- en dienstencatalogus ter hand te nemen. In zeer beperkte tijd werd een webbased applicatie ontworpen en live gebracht. Bovendien besloten ook andere dienstenleverende onderdelen op het ontwikkelde "ServicePortaal" aan te sluiten. Overigens niet alleen op de webbased applicatie, maar ook op het eveneens gerealiseerde contactpunt.

Dienst Justitiële Inrichtingen
ServicePortaal DJI (brochure)
[NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Zakelijk dienstverlener > Adviseur

In opdracht van een zakelijk dienstverlener werd bijgedragen aan een haalbaarheidsstudie en business case op het gebied van een geautomatiseerde contractcyclus. Na een positief oordeel op de business case, werd Idsert ook gevraagd het functioneel ontwerp van de mogelijke ICT-toepassing en de doorvertaling daarvan naar "beeldschermen" op te pakken. Aansluitend droeg Idsert zorg voor het inrichten en uitvoeren van het selectietraject voor een software-ontwikkelaar.

Hospitality Consultants
TNT Post
[NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Dienst Justitiële Inrichtingen > Adviseur & projectleider

DJI startte het programma E-HRM ten behoeve van de invoering van (rijksbreed) gestandaardiseerde HR-processen, een SAP/Portal en de daarmee samenhangende zelfbediening voor personeelsaangelegenheden (bekend als: P-Direkt). Idsert trad in dat kader op als algemeen programma-adviseur en coördineerde de implementatie van zelfbedienings- functionaliteiten op het gebied van verzuim, digitale p-dossiers en managementinformatie.

DJI
P-Direkt [NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Immigratie- en Naturalisatiedienst > Projectleider

Het programma Front Office IND voorzag in negen frontoffice-locaties alwaar van de gemeenten overgehevelde taken in het kader van de Vreemdelingenwet worden uitgevoerd. Op basis van zijn ervaring met het inrichten van nieuwe organisatie-onderdelen, nam Idsert verantwoordelijkheid voor de tijdige totstandkoming van drie IND-loketlocaties, inhuizend in de stadskantoren van de gemeenten Rotterdam, Den Haag, Utrecht en de stichting van twee nieuwe IND-loketlocaties te Amsterdam en Eindhoven. De vijf Front Offices IND werden conform planning voor het publiek geopend.

IND [NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Waterschap De Dommel > Projectleider & adviseur

Het ontbrak Waterschap de Dommel aan een samenhangend stelsel van richtinggevende uitspraken voor de inrichting van de toekomstige ICT-infrastructuur. Op basis van aangereikte eisen en wensen werd, vanuit een visie op de rol en de doelen van de ICT-afdeling en in hechte samenwerking met interne en externe medewerkers, een door het Bestuur goedgekeurd ICT-infrastructuurbeleid ontwikkeld waarmee kostbare suboptimalisaties werden voorkomen.

Waterschap de Dommel [NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Ministerie van SZW > Adviseur & projectleider

Om het ingezette veranderingsproces bij medewerkers van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ook in de toekomst te doen beklijven, verlangde de pSG de op- en inrichting van de Academie SZW. Idsert ondersteunde de kwartiermaker bij het ontwikkelen en operationaliseren van de bedrijfsvoering van de Academie SZW tot het moment van de overdracht aan de staande organisatie. De Academie SZW is, volledig geoutilleerd, goed bemensd en met een helder groeiplan, tijdig en binnen budget aan de staande organisatie overgedragen.

Academie SZW [NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Immigratie- en Naturalisatiedienst > Adviseur & teamleider

Het programma Beslis Ondersteunend Systeem (BOS) ontwikkelde een kennissysteem ter ondersteuning van het primaire beslisproces van de IND. Daartoe vertaalden materiedeskundigen het beleid, de kennis en de ervaring in beslisbomen voor een intranettoepassing die, via een computergestuurd vraag- en antwoordprincipe, beslismedewerkers ondersteunt bij aanvragen voor verblijf. Idsert gaf leiding aan de materiedeskundigen, stelde de inzet- en productieplanningen op en was verantwoordelijk voor de realisatie van de productieafspraken. De eerste versie van BOS werd op schema en inhoudelijk uitgebreider dan gepland in productie.

IND [NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Dienst Justitiële Inrichtingen > Adviseur & projectleider

In het kader van de invoering van vijf regionaal opererende Shared Service Centra, wenste DJI de personeelsdossiers van alle medewerkers te digitaliseren. Inrichting en aansturing van de uitvoering van het digitaliseringsproces waren Idserts voornaamste aandachtsgebieden. DJI werd, op tijd en binnen budget, bijna 19.500 personeelsdossiers digitaal ter beschikking gesteld. Daarnaast was Idsert verantwoordelijk voor de landelijke implementatie van een workflowsysteem ter ondersteuning van het inkoopproces.

DJI [NEWPAGE]

Wie > Idsert Joukes > Projecten (vervolg)

Immigratie- en Naturalisatiedienst > Adviseur

De IND diende te voldoen aan de eisen gesteld in de gewijzigde Algemene wet bestuursrecht (Awb). In een klein team was Idsert medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en invoeren van een uniforme klachtenprocedure. De uniforme, met automatisering ondersteunde, klachtenprocedure was er op gericht om klachten over de uitvoering van het IND-beslisproces binnen de daartoe gestelde wettelijke termijnen deugdelijk af te handelen. Eindresultaten waren: een versnelling van de klachtafhandeling; een betere kijk op door klagers aangeduide 'pijnpunten' in het primaire IND-bedrijfsproces en een significante daling van het aantal klachten over de IND bij de Nationale Ombudsman.

IND
Awb, hoofdstuk 9